A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Сілецький ліцей Кам'янської сільської ради Берегівського району Закарпатської області

Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Дата: 13.09.2023 15:05
Кількість переглядів: 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Положення про академічну доброчесність у Сілецькому ліцеї (далі - Положення) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками закладу загальної середньої освіти, здобувачами загальної середньої освіти.

 

1.2. Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту закладу загальної середньої освіти, Правил внутрішнього розпорядку закладу загальної середньої освіти, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та нормативних актів закладу загальної середньої освіти.

 

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу загальної середньої освіти (освітній, науковій, виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами загальної середньої освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.

 

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі загальної середньої освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу загальної середньої освіти, зобов’язуються виконувати норми цього Положення.

 

1.5. Норми  Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у двох основних сферах – освітній (навчальній)  та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

 

2. Поняття та принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження освітньої (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або творчих досягнень.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в закладі загальної середньої освіти необхідно дотримуватися таких принципів:

- демократизм;

 - законність;

 - верховенство права;

 - соціальна справедливість;

- пріоритет прав і свобод людини і громадянина;

- рівноправність;

- гарантування прав і свобод;

 - науковість;

- професіоналізм та компетентність;

- партнерство і взаємодопомога;

- повага та взаємна довіра;

- відкритість і прозорість;

- відповідальність за порушення академічної доброчесності.

2.3. Заклад загальної середньої освіти здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, партій, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

3. Форми проявів академічної не доброчесності:

- академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

 

4. Відповідальність за порушення академічної доброчесності

4.1. За порушення норм цього Положення учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності згідно з вимогами чинного законодавства

4.1. За порушення правил академічної доброчесності  педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності:

 - дисциплінарна;

- відмова у підвищенні кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання;

- позбавлення кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання.

4.2. За порушення правил академічної доброчесності здобувачі загальної середньої освіти притягуються до таких форм відповідальності:

 - повторне проходження оцінювання (контрольної роботи, іспиту, заліку тощо);

- попередження.

5. Попередження академічної недоброчесності

5.1. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності в закладі загальної середньої освіти використовується такий комплекс профілактичних заходів:

 - інформування здобувачів загальної середньої освіти, педагогічних працівників про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики;

- розповсюдження відповідних методичних матеріалів;

- проведення бесід із здобувачами загальної середньої освіти з питань інформаційної діяльності закладу загальної середньої освіти, правильності написання робіт МАН, навчальних робіт, правил опису джерел та оформлення цитувань;

- ознайомлення здобувачів загальної середньої освіти й педагогічних працівників із цим Положенням;

 – експертна оцінка та (або) технічна перевірка (за допомогою спеціалізованих програмних засобів) щодо ознак академічного плагіату в МАНівських дослідженнях, підготовлених до захисту тощо.

6. Заключні положення

6.1. Це Положення затверджується рішенням колегіального органу управління закладу та вводиться в дію наказом директора закладу загальної середньої освіти.

6.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням колегіального органу управління закладу та вводяться в дію наказом директора закладу загальної середньої освіти.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора