A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Сілецький ліцей Кам'янської сільської ради Берегівського району Закарпатської області

Кодекс освітнього середовища

Кодекс безпечного освітнього середовища (КБОС) – це документ закладу освіти, який має регулювати всі напрямки діяльності закладу, пов'язані з порушеннями прав особистості на безпеку, а також питання її підтримки і втручання в ситуації, коли може виникати загроза їхньому життю, здоров'ю та благополуччю.

ЗМІСТ

 

РОЗДІЛ І.  Захист особистих даних ………3

РОЗДІЛ ІІ. Правила користування мережею «Інтернет»

та мобільними телефонами у закладі………………… 5

РОЗДІЛ ІІІ. Попередження всіх форм насильства

в освітньому середовищі . 7

РОЗДІЛ ІѴ Порядок відвідування освітнього закладу

учасниками освітнього процесу……......…… 10

РОЗДІЛ Ѵ. Безпека життєдіяльності в закладі освіти………..........…… 13    

РОЗДІЛ ѴІ.  Заключні положення……...........……………………………..  16

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ І. Захист особистих даних

 

1. Особисті дані дитини мають бути захищені, згідно з положеннями Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI

 

2. Метою обробки особистих даних дитини, яка вступає (навчається) до ліцею, є забезпечення її права на здобуття повної загальної середньої освіти.

 

3. Обсяг персональних даних визначається документами, які є обов'язковими для ведення в освітніх закладах різних типів і форм власності.

 

4. Освітній заклад має право збирати такі персональні дані:

 

- прізвище, ім'я, по батькові дитини;

 

- дата народження;

 

- стать;

 

- прізвище, ім'я та по батькові батька і матері (опікунів), номер контактного

 

телефону;

 

- домашня адреса, електронна адреса, номер телефону;

 

- місце навчання дитини до вступу в ліцей;

 

- стан здоров'я, медична група.

 

5. Обробка особистих даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.

 

6. Особисті дані мають бути точними, достовірними та за потреби оновлюватися.

 

7. Використання особистих даних працівниками освітнього закладу повинно здійснюватися лише відповідно до їх професійних обов'язків.

 

8. Працівники ліцею, які працюють з особистими даними дітей, повинні зберігати їх конфіденційність.

 

9. Особисті дані дитини надаються лише тим особам і організаціям, які мають на це право, згідно із законодавством, та відповідні повноваження.

 

10. Працівники закладу не мають права давати дозвіл на фото, аудіо або відеозйомку дітей, виставляти такі матеріали для загального доступу без попередньої згоди батьків або опікунів дитини.

 

11. Оприлюднення працівником закладу зображення дитини в будь-якому вигляді (фото, відео або аудіозапису) потребує попередньої згоди батьків або законних опікунів.

 

12. Зйомка та розміщення матеріалів з заходів публічного характеру дозволяється без згоди батьків (опікунів), за умови відсутності прямої заборони від них, а також якщо відзняті матеріали не дають можливості ідентифікувати особу дитини.

 

13. Здобувачі освіти не мають права без попередньої згоди працівника освітнього закладу робити його фото, аудіо або відеозйомку, виставляти такі

матеріали для загального доступу.

 

14. Класні керівники на батьківських зборах мають отримати дозвіл на фото, аудіо або відеозйомку дітей для подальшого оприлюднення матеріалів загального доступу.

 

 

РОЗДІЛ ІІ. Правила користування мережею «Інтернет»

та мобільними телефонами у закладі

 

2.1. Правила користування мережею «Інтернет»

 

1. Використання інтернет ресурсів один з інструментів для навчання та викладання.

 

2. На території освітнього закладу здобувачі освіти можуть мати доступ до мережі Інтернет під наглядом учителя на уроках.

 

3. Вчителі інформатики повинні систематично розповідати учням і педагогам про принципи безпечного користування мережею «Інтернет».

 

4. На комп'ютерах закладу, призначених для вільного доступу до мережі «Інтернет», мають бути розміщені у доступному місці навчальні матеріали з безпечного користування нею.

 

5. Матеріали, які використовують учасники освітнього процесу з будь яких інтернет-ресурсів, обов'язково повинні містити посилання на джерело та автора.

 

6.Заборонено розміщувати та поширювати інформацію, яка може образити або заподіяти шкоду іншим особам.

 

7.Забороняється відвідувати сайти, які містять непристойну, заборонену. нелегальну інформацію, насильство тощо.

 

8. За доступ до паролів відповідає староста класу або людина відповідальна за техніку.

 

2.2. Правила користування мобільними телефонами під час навчально- виховного процесу.

 

Загальні положення

 

1. Правила користування мобільними телефонами під час навчально - виховного процесу у Сілецькому ліцеї є обов'язковими для виконання учнями 1-11 класів.

 

2. Дотримання Правил підвищує якість та ефективність освітніх послуг, гарантує психологічно комфортні умови навчально-виховного процесу.

 

3. Школа не несе відповідальності за збереження мобільних телефонів. Умови користування мобільними телефонами:

 

3.1. У приміщенні та на території школи обов'язково ставити мобільний телефон у беззвучний режим.

 

3.2. Під час уроків та навчальних занять мобільний телефон слід вимикати або ставити у беззвучний режим. Мобільні телефони мають бути в спеціально відведених місцях, передбачених в кожному класному приміщенні.

 

3.3. Користування мобільними телефонами під час уроку лише з дозволу вчителя з навчальною метою.

 

3.4. Заборонено пропагувати жорстокість та насильство за допомогою мобільних телефонів.

 

Відповідальність

 

1. У разі порушення Правил допускається вилучення мобільного телефону учителем для передачі адміністрації школи та повернення батькам учня.

 

РОЗДІЛ ІІІ. Попередження всіх форм насильства

в освітньому середовищі

 

3.1. Засади антибулінгової політики

 

- будь - які прояви насильства, цькування неприпустимі;

 

- кожен учасник освітнього процесу має почуватися захищеним;

 

- будь - які випадки насильства, булінгу будуть розглядатися дуже уважно та серйозно:

 

- постійний моніторинг виконання та регулярний перегляд антибулінгової політики.

 

3.2. Повноваження та обов'язки учасників освітнього процесу з попередження всіх форм насилля, булінгу та протидії їм.

 

Директор та заступники директора, педагогічні працівники, протидіють булінгу, іншому насильству стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

 

1. Керівник закладу освіти:

 

- забезпечує створення у закладі безпечного освітнього середовища,

вільного від насильства та булінгу;

 

- розглядає заяви про випадки булінгу та видає рішення про проведення розслідування;

 

- скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповіді заходи

реагування;

 

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі

освіти;

 

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-

педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу;

 

- координує роботу з впровадження комплексного підходу до попередження та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

 

2. Педагоги освітнього закладу:

 

- у випадку коли вони особисто стали свідками або отримали інформацію від інших осіб про конфлікти, випадки цькування, ознаки булінгу, повинні вжити невідкладні заходи для припинення їх та повідомити про це класного керівника (відповідальну особу, психолога, соціального педагога або керівника закладу);

 

- під час проведення уроків, тематичних заходів, зустрічей, бесід, повинні популяризувати принципи дотримання прав людини, толерантної поведінки, недискримінації,

 

- педагоги мають дотримуватись принципів корпоративної етики (конфедеційності у виставленні оцінок учням).

 

3. Класні керівники:

 

- у випадку коли вони особисто стали свідками або отримали інформацію від інших осіб про конфлікти, випадки цькування, ознаки булінгу, повинні вжити невідкладні заходи для припинення їх та повідомити про це відповідальну особу, психолога, соціального педагога або керівника закладу;

 

- під час проведення тематичних заходів, зустрічей, бесід, повинні популяризувати принципи дотримання прав людини, толерантної поведінки,

недискримінації, співробітництва та взаємоповаги;

 

- проводити тематичні інформаційно-просвітницькі заходи для батьків,

 

- систематично здійснювати аналіз відвідування учнями освітнього закладу (тривалі пропуски занять або окремих уроків можуть свідчити про проблеми).

 

4. Психолог:

 

- проводить роз’яснювальну роботу,

 

- здійснює аналіз соціально-психологічного клімату в закладі освіти загалом або в окремих класах;

 

- бере участь у розгляді звернень щодо випадків булінгу;

 

- забезпечує профілактику всіх форм насилля, булінгу шляхом проведення годин спілкування, тренінгів, бесід тощо;

 

- здійснює психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали від насилля, булінгу, стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

 

 

5. Здобувачі освіти та їх батьки:

 

- у випадку, коли вони особисто стали свідками або отримали інформацію від інших осіб про конфлікти, випадки цькування, ознаки булінгу, повинні вжити невідкладні заходи для їх припинення та повідомити про це  відповідальну особу, психолога, соціального педагога або керівника закладу;

 

6. Технічний персонал:

 

- якщо вони стали свідками некоректної поведінки, бійок, повинні негайно повідомляти про це керівника закладу освіти або відповідальну особу,

 

- у разі, якщо дії, свідками яких вони стали, несуть загрозу життю і здоров'ю особи, повинні негайно втрутитись та припинити.

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІѴ. Порядок відвідування освітнього закладу учасниками

 

освітнього процесу

 

4.1. Порядок проходу в будівлю школи

 

      Порядок відвідування закладу освіти сукупність заходів і правил, що запобігають можливості несанкціонованого проходу осіб, виносу (вивозу) майна на територію чи з території закладу. Цей порядок передбачає комплекс спеціальних заходів, спрямованих на підтримання та забезпечення встановлених правил діяльності освітнього закладу і визначає алгоритм пропуску здобувачів освіти, працівників, громадян до будівлі та внутрішніх приміщень ліцею.

 

Відповідальність та контроль за порядком здійснення пропускного режиму в приміщенні покладається на:

 

- директора;

 

- заступника директора (чергового адміністратора);

 

- заступника директора з адміністративно-господарчої роботи.

 

      Виконання вимог, що визначаються цим порядком, є обов'язковим для всіх працівників, які постійно або тимчасово працюють в освітньому закладі, здобувачів освіти та їх батьків або осіб, які їх замінюють, усіх юридичних та фізичних осіб, що виконують свою діяльність чи знаходяться з інших причин на території закладу освіти.

 

4.2. Правила відвідування закладу здобувачами освіти

 

1. Здобувачі освіти зобов'язані прибути до закладу за 10 хвилин до початку уроків за розкладом.

 

2. Факт порушення режиму роботи навчального закладу (спізнення на уроки) фіксується черговим адміністратором у спеціально відведеному журналі.

 

3. У разі систематичного порушення правил відвідування навчального закладу здобувачами освіти цей факт доводиться класним керівником до відома батьків або осіб, що їх замінюють. Батьки повинні надати письмове пояснення таких дій. Якщо здобувачі освіти продовжують порушувати режим відвідування навчального закладу, то заступник директора з ВР офіційно звертається за допомогою в службу в справах дітей при Кам’янській сільській раді.

 

 

 

4. Виходити із закладу здобувачам освіти до закінчення навчальних занять

дозволяється лише на підставі дозволу класного керівника, медичної сестри або представника адміністрації закладу.

 

5. Вихід здобувачів освіти із ліцею на уроки фізичної культури, на екскурсії чи на інші позашкільні заходи відбувається організовано та у супроводі вчителя.

 

6. Здобувачів освіти, що відвідують гуртки, секції та інші позакласні заходи, допускають у заклад згідно з розкладом занять або в супроводі відповідального за проведення такого заходу.

 

7. Під час канікул здобувачі освіти проходять в ліцей згідно з планом заходів на канікулах у супроводі вчителя, який проводить захід.

 

 

8. У приміщенні та на території освітнього закладу суворо заборонені куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин, інша протиправна поведінка чи діяння. Інформація про такі правопорушення надається до Управління національної поліції.

 

4.3. Правила відвідування освітнього закладу працівниками

 

1. Адміністрація та інші працівники закладу мають змогу проходити та перебувати в приміщенні ліцею відповідно до внутрішньошкільного розпорядку, наказів директора школи.

 

2. Педагогам рекомендовано приходити до закладу за 20 хвилин до початку уроку.

 

3. Адміністрація та вчителі зобов'язані заздалегідь попередити чергового адміністратора про час запланованих зустрічей із батьками, а також про час і місце проведення батьківських зборів.

 

4. Усі інші працівники приходять відповідно до графіка роботи.

 

4.4. Правила відвідування для батьків здобувачів освіти або осіб, які їх замінюють

 

1. Батьки або особи, які їх замінюють що супроводжують або зустрічають

 своїх дітей, до будівлі ліцею не заходять і чекають дітей на подвір'ї. В

 окремих виняткових випадках (негода тощо) проходять до вестибюлю.

 

2. Відвідування батьками або особами, які їх замінюють, закладу освіти можливий виключно за умов дотримання та виконання нижче визначених пунктів.

 

3. 3 учителями батьки зустрічаються на батьківських зборах, за запрошенням учителя або після уроків і лише в екстренних випадках під час перерви.

 

4. Учителі зобов'язані заздалегідь попередити чергового про прихід батьків, а також про час та місце проведення батьківських зборів.

 

5. Прохід батьків з особистих питань до адміністрації можливий за умови попередньої домовленості з представниками самої адміністрації. Батьки або особи, які їх замінюють, в усній формі повідомляють черговому прізвище, ім'я своєї дитини, клас,  у якому вона навчається.

 

6. У випадках незапланованого приходу до ліцею батьків здобувачів освіти (або осіб які їх замінюють) черговий  з'ясовує мету їх приходу й пропускає в будівлю закладу тільки з дозволу представників адміністрації.

 

4.5. Правила для відвідувачів освітнього закладу

 

1. Осіб, які не пов'язані з освітнім процесом і відвідують заклад у зв'язку із службовою необхідністю, пропускають при пред'явленні документа, що засвідчує особу, за погодженням з директором.

 

2. Посадових осіб, які прибули до закладу з перевіркою, пропускають після пред'явлення документа, що засвідчує особу та супроводжують до директора або його заступника.

 

3. Групи осіб, що відвідують заклад для проведення й участі в масових заходах, семінарах, конференціях, оглядах тощо, допускають у будівлю за дозволом адміністрації школи та за списками учасників за наявності документа, що засвідчує особу.

 

4. Для виклику працівника ліцею або представника адміністрації необхідно звертатися до чергового адміністратора.

 

5. У разі виникнення конфліктних ситуацій, пов'язаних з допуском відвідувачів до будівлі закладу, охоронець діє відповідно до вказівок чергового адміністратора чи директора або його заступника.

 

 

РОЗДІЛ Ѵ. Безпека життєдіяльності в закладі освіти

 

5.1. Забезпечення умов безпечної життєдіяльності в освітньому закладі

 

Одна з умов безпечного освітнього середовища - знання та дотримання всіма учасниками освітнього процесу вимог  охорони праці, безпеки життєдіяльності.

 

Директор створює умови для навчання та забезпечення належного рівня пожежної безпеки, дотримання вимог щодо охорони праці:

 

- здійснює чіткий розподіл повноважень з охорони праці серед керівництва закладу;

 

- забезпечує облаштування навчальних кабінетів, спортивних залів, майстерень відповідно до вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;

 

- відповідає за забезпечення закладу первинними засобами пожежогасіння.

 

Педагоги:

 

- опрацьовують теми, пов'язані з правилами пожежної безпеки, поводження в умовах надзвичайних ситуацій на уроках основ здоров'я, фізики, біології, хімії;

 

- під час уроків здійснюють контроль за безпечним використанням навчального обладнання;

 

- проводять регулярні інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності під час проведення уроків (практичних занять) з інформатики, фізики, хімії, біології, фізичної культури, трудового навчання;

 

- після закінчення уроків учителю, який останнім проводив урок у кабінеті

належить зачинити вікна, вимкнути освітлення, електроживлення приладів та обладнання: комп'ютера, принтера, проектора тощо (за винятком чергового освітлення та електрообладнання, яке, за вимогами технології, повинно працювати цілодобово). Слід оглянути приміщення, переконатися, що немає порушень, які можуть призвести до пожежі, й тільки після цього замкнути двері. У разі виявлення порушень доповісти черговому адміністратору, керівнику освітньогозакладу.

 

5.2. Профілактика пожежної небезпеки

 

- У приміщеннях та на території закладу освіти заборонено палити, розкидати запалені сірники, застосовувати в приміщеннях відкритий вогонь.

 

- Не дозволено розпалювати вогнища, спалювати сміття, відходи, пакувальні 

матеріали.

 

- Використовувати пожежний інвентар та інструменти можна тільки за призначенням.

 

- Кожен учасник освітнього процесу, який виявив пожежу або її ознаки, зобов'язаний: негайно повідомити про це за телефоном «101» у пожежну частину (слід чітко назвати адресу об'єкта, місце виникнення пожежі, що саме горить, а також своє прізвище); задіяти систему оповіщення людей про пожежу й під керівництвом дорослих розпочати евакуацію із будівлі в безпечне місце відповідно до плану евакуації

 

Алгоритм дій здобувачам освіти та вчителям в разі пожежі в

освітньому закладі:

 

1. Негайно повідомити про пожежу в пожежну охорону зачинити двері у класі, де горить. Якщо побачите охоплене вогнем приміщення, не намагайтеся

увійти в нього.

2. Повідомити про пожежу адміністрацію закладу, вжити належних заходів щодо евакуації дітей та людей із приміщення.

3. Почувши сигнал тривоги, здобувачі освіти стають біля парт і за вказівкою вчителя залишають по одному клас, останнім іде вчитель. Належить зачинити двері класної кімнати й усі інші двері на шляху евакуації. Усі, кого не було в закладі під час сигналу тривоги, повинні негайно йти до місця збору й приєднатися до свого класу чи групи.

4. Місце збору повинне бути під навісом чи в іншому приміщенні

5. Нікому не можна повертатися в приміщення.

6. Серед евакуйованих, що зібралися на пункті, проводять перекличку (за класним журналом). Директор закладу після сигналу тривоги йде до збірного пункту і там приймає рапорти від усіх підрозділів.

7. Для дітей із обмеженими можливостями та неврівноваженою психікою повинні бути заздалегідь передбачені спеціальні заходи з евакуації

8. Вже до прибуття пожежної охорони слід знати, де саме, у якому приміщенні пожежа і чи всіх евакуювали. Повинен бути план евакуації із закладу. Начальника прибулого пожежного підрозділу зустрічають, маючи повну інформацію.

9. Працівникам освітнього закладу не можна залишати без нагляду дітей із моменту виявлення пожежі і до її ліквідації

 

5.3. Цивільний захист

 

   Підготовка здобувачів освіти протистояти небезпекам та правильно діяти при їх виникненні починається з виховання в них моральних цінностей, які є основою духовності та стійкої життєвої позиції.

    Освітній заклад з погляду на це є осередком, де такий процес невід'ємний від процесу навчання, є постійним та систематичним, бо основне призначення педагогів - навчити підростаюче покоління берегти своє здоров'я і життя.

 

    Підготовка до дій у надзвичайних ситуаціях передбачає здобуття знань і вмінь з питань особистої безпеки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації, користування засобами захисту від її наслідків, вивчення правил пожежної безпеки та основ цивільного захисту, здійснюється в рамках вивчення предметів "Основи здоров'я" та "Захист України".

    Практичне закріплення теоретичного матеріалу здійснюється шляхом щорічного проведення об'єктового тренування Дня цивільного захисту.

    День цивільного захисту є навчально-практичним заходом, що планується і

проводиться з учасниками освітнього процесу в кінці навчального року.

Тренування в закладі освіти проводяться з метою практичного відпрацювання, закріплення та перевірки умінь та навичок виконання педагогами та здобувачами освіти дій щодо запобігання можливих НС та дій у разі виникнення НС.

Насамперед, це:

 

- дії за сигналами оповіщення (ввідна «Пожежа» серед інших);

 

- користування засобами пожежогасіння;

 

- користування засобами індивідуального захисту;

 

- визначення способів рятування людей;

 

- надання першої допомоги потерпілим;

 

- порядок евакуації людей і матеріальних цінностей;

 

взаємодія працівниками. 3 аварійно-рятувальними підрозділами та медичними

 

 

РОЗДІЛ ѴІ.  Заключні положення

 

1. Кодекс безпечного освітнього середовища Сілецького ліцею

   стає чинним у день його оприлюднення.

 

2. Оприлюднення документа має відбутися таким чином, щоб він був доступний усім учасникам освітнього процесу, наприклад, через його розміщення на сайті освітнього закладу та опрацювання на зборах кожного учнівського колективу.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора