A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Сілецький ліцей Кам'янської сільської ради Берегівського району Закарпатської області

Освітня програма І ступеня (1-4 класи)

Дата: 01.09.2022 13:05
Кількість переглядів: 42

Схвалено                                                                                ЗАТВЕРДЖУЮ

на засіданні педради                                                                        Директор Сілецького ЗЗСО І-ІІІ ст.

Сілецького  ЗЗСО І-ІІІ ст.                                                     ___________ С.А.Зан

протокол № 1 від 31 серпня 2022р.                                                    наказ від 31 серпня 2022р. № 102

 

 

 

 

 

Освiтня програма

 школи І ступеня (1-4 класи)

на 2022-2023 навчальний рік

Сілецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Кам’янської сільської ради

Закарпатської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма

Сілецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Кам’янської сільської ради

Закарпатської області

І ступеня (1-4 класи)

      Організація освітньої програми в Сілецькому ЗЗСО І ступеня (початкова освіта)  у 2022/2023 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Указу Президента України від 18.05.2019 № 286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання», Концепції Нової української школи (схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018(зі змінами №688  від 24.07.2019) (у 1-4-х класах). Відповідно до наказу МОН українивід 03.06.2022р. №521 оновлено типові освітні програми для 1-4 класів і затверджено наказом МОН України від 12.08.2022р. № 743

 

         Освітня програма закладу для здобувачів освіти І ступеня розроблена на основі Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня (початкова освіта) затвердженої наказами МОН України від 08.10.2019 № 1272 для 1-2 класів та від 08.10.2019 № 1273 для 3-4 класів.

Для 1-4 класів закладу обрано освітню програму за редакцією Р.Б. Шияна.

Освітня програма визначає:

- загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, освітніх галузей, предметів, а також логічні послідовності їх вивчення;

- рекомендовані форми організації освітнього процесу;

- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою;

- очікувані результати учнів, відповідно до кожної змістової лінії.

         Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-х класів закладів загальної середньої освіти складає 805 годин/навчальний рік, для учнів 2-х класів закладів загальної середньої освіти складає 875 годин/навчальний рік, для учнів             3-4-х класів закладів загальної середньої освіти складає 910 годин/навчальний рік.

Загальне сумарне навантаження для учнів 1-4-х класів становить:

Клас

Кількість годин

1

23

2

25

3

26

4

26

         Гранично допустиме навантаження на учнів 1-4-х класів за 5-денним режимом навчання визначається згідно додатку до листа МОН України від 11.06.2014 № 1/9-303 та Державними Санітарними правилами і нормами (ДСанПІН 5.5.2.008-01) без урахування годин передбачених для фізичної культури.

Клас

Кількість годин

1

20

2

22

3

23

4

23

         При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативна тривалість уроків:

  • у 1-х класах –35 хвилин
  • у 2-4-х класах – 40 хвилин

         Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. (таблиця 1)

         У Сілецькому ЗЗСО І-ІІІ ступенів передбачено варіант навчального плану початкової школи з українською мовою навчання.

         На основі навчального плану Сілецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів складено робочий навчальний план з конкретизацією варіативної складової.

         Освітню програму Сілецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів для І ступеня укладено за такими основними освітніми галузями:

- мовно-літературна;

- математична;

- громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна, природнича;

- інформатична;

- технологічна;

- мистецька;

- фізкультурна.

         Освітня програма має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

  • спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами;
  • спілкування іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • уміння вчитися впродовж життя;
  • ініціативність і підприємливість;
  • соціальна та громадянська компетентності;
  • обізнаність та самовираження у сфері культури;
  • екологічна грамотність і здорове життя.

 

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:

  • уміння читати і розуміти прочитане;
  • уміння висловлювати думку усно і письмово;
  • критичне мислення;
  • здатність логічно обґрунтовувати позицію;
  • виявляти ініціативу;
  • творити;
  • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;
  • уміння конструктивно керувати емоціями;
  • застосовувати емоційний інтелект;
  • здатність співпрацювати в команді.

         Враховуючи індивідуальні освітні потреби учнів, згідно з рішенням педагогічної ради (протокол №1 від 30.08.2021р.) варіативна складова навчального плану використана на підсилення предметів інваріантної складової:

Клас

Предмет

Кількість годин

1-і класи

Математика

1

2-і класи

Математика

1

3-і класи

Математика

1

4-і класи

Математика

1

         У 2-Б класі запроваджено інклюзивне навчання. Навчання здійснюється за загальною програмою класу, враховуючи програму початкової школи спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

         Керуючись наказом МОН України від 25.06.2018 № 677 «Про затвердження Порядку створення груп подовженого для у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти», з метою створення належних умов для організованого відпочинку, навчальної, виховної, пізнавальної діяльності учнів, формування у школярів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості, згідно заяв батьків, проведеної аналітичної роботи, для учнів початкових класів у закладі створено три групи подовженого дня наповнюваністю по 30 учнів:

  • 1-і класи – 1 ставка вихователя ГПД (6 годин у день);
  • 2-і класи – 1 ставка вихователя ГПД (6 годин у день);
  • 3-і класи  – 1 ставка вихователя ГПД (6 годин у день).

Очікувані результати навчання здобувачів освіти 1-4-й клас

         Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Очікувані результати навчання здобувачів освіти подано за змістовими лініями, визначеними Державним стандартом початкової освіти.

         Компетентнісний потенціал кожної освітньої галузі забезпечує формування всіх ключових компетентностей.

         Для кожної освітньої галузі визначено мету та загальні результати навчання здобувачів освіти в цілому. За ними впорядковано обов’язкові результати навчання здобувачів освіти, які є основою для їх подальшого навчання на наступних рівнях загальної середньої освіти.

         Мовно-літературна освітня галузь включає українську мову та літературу, мови та іншомовну освіту.

         Метою вивчення української мови та літератури є формування комунікативної, читацької та інших ключових компетентностей; розвиток особистості здобувачів освіти засобами різних видів мовленнєвої діяльності; здатності спілкуватися українською мовою, мовами відповідних корінних народів і національних меншин для духовного, культурного і національного самовираження, користуватися ними в особистому і суспільному житті, міжкультурному діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей.

Здобувач освіти:

  • взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях;
  • сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її для збагачення свого досвіду;
  • висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримується норм літературної мови;
  • досліджує індивідуальне мовлення для власної мовної творчості, спостерігає за мовними явищами, аналізує їх.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора